donderdag 27 september 2007

Ik was 3 maanden gestopt met roken. Het gevaarlijk punt zegt iedereen.
Net dan komt er bezoek op het werk. Ik wordt uitgenodigd het nieuwe gebouw te bezoeken en de werking van de dienst toe te lichten en de andere dienst dat ook te laten doen.
De genodigden waren Nederlanders.
Na de nodige voorstelllingen en slides is er uiteraard koffie met koekjes of thee zonder koekjes. Dat is het moment bij uitstek om de belangrijke dingen te bespreken. Het gesprek volt en heel wat intiemer informatie gaat van dienst naar Nederland en vice versa.
"Gaan we buiten wat verder praten ?" Vraagt de Nederlandse big chief. En wat kun je zeggen ??
Buiten aan het nieuwe gebouw grijpt hij in zijn zak en stelt me een pakje voor. " Ook een saffie ?"
Groot alarm NEE ik ben gestopt. Maar dat voorstel lonkt zo erg.
Dan komt een collega buiten en steekt er eentje op.
"Sigaretje ??" Ook hij presenteert het verleidelijke kleine pakje.
En dan gebeurt het : ik neem eentje en ben weer vertrokken.
Het is de schuld van de Nederlanders !

Geen opmerkingen: