zondag 31 juli 2011

Wat kan ik zeggen over de Gentse Feesten 2011? Dat ze nat waren. Tijdens de eerste dag reeds werd de openingsstoet bekogeld met druppels. En het houdt niet op. Bijna elke dag opnieuw is er een regenbui. Pas naar het midden van de feesten klaart het wat op.
Het Baudelopark is herschapen tot een modderpoel. JE herkent de regelmatige bezoeker aan zijn gummilaarzen. Tussen de grote plassen zijn planken gelegd en vaderlanderkes. Zo kun je van eiland naar relatief droog eiland.
Het zijn ook mijn eerste magere feesten. Geen pitta's, pizza's of braadworsten. Een hap of twee en de rest van het geurend kleinnood verdwijnt in de vuilbakken die Ivago zo strategisch opstelt.
Tijdens de droge voormiddagen wandel ik onder leiding van de Gentse Gidsenbond historisch door Gent. Veel nieuwe dingen leer ik niet. Hoewel de twee laatste wandelingen over de wereldoorlogen de interessantste zijn.
Tijdens die laatste wandeling worden we via de damestoiletten van de toeristische dienst toegelaten tot de tunnels die de verschillende bunkers verbonden. Het lijkt eigenaardig dat een georganiseerd leger dat vooral uit mannen bestaat zoiets via de damestoiletten doet. De tunnels zelf zijn properkes onderhouden. Maar ik beklaag de toiletdame die de stoffige smalle gangestjes moet kuisen.

Geen opmerkingen: