vrijdag 29 mei 2009

boterhammen

Boterhammen smeren is een alledaagse bezigheid. Ze verloopt niet zonder

problemen. Ik kocht een heerlijk vers broodje, gesneden. En dan begon

het. Ik haalde de smeerkaas en de paté uit de ijskast en de sla als

versiering. Ik weet niet wie de verpakkingen tekent. Maar de aangeduide

openingsklep van de paté in blinkende plastiek was de enige plaats waar

de plastiek hard gelijmd was. En dan pruts je met vingers, tanden en

messen gedurende een kwartier. Het ging om een dergelijke verpakking

die weer gezond sluit. Sluiten misschien wel maar openen.
Uiteindelijk opent zich de paté. Natuurlijk scheurt het plastieken

hoesje dat weer moet sluiten. Nu de zaak nog op het brood krijgen. Ik

neem een kwartje en begin te smeren. Het brood plakt is zeer breekbaar

en scheurt. Ik smeer dus de plank en niet het brood dat zich ergens in

een hoopje op het einde van het smeercircuit opstapelt.
Ik ben maar niet begonnen aan de boterham met smeerkaas

Geen opmerkingen: